top of page

Influencer van het jaar verkozen op de Bisou Awards!

Foto van schrijver: Spotlight NewsSpotlight News

De allereerste Bisou Awards - de Belgische awards voor de meest impactvolle influencers en influencer campagnes - werden gisterenavond uitgereikt in Knokke-Heist. Ook Sarah Puttemans en Kassaticket vallen in de prijzen. Influencers zijn hot. Onderzoek toont aan dat zo goed als elke Belg influencers volgt en zich bovendien vaak laat leiden door hun advies.



De Belgische Bisou Awards komen niet uit de lucht gevallen: influencers zijn in België met meer dan ooit en hun impact stijgt gestaag, recht evenredig met hun faam. Het was vanavond dan ook over de bekende koppen lopen in het Casino van Knokke-Heist. De hosts van de avond Shauna Dewit en Evy Gruyaert reikten maar liefst 16 awards uit in evenveel categorieën. Jaël Ost won in de categorie Wellbeing & self-care, Stien Edlund won in Sport & fitness en de bekende Sarah Puttemans won in Fashion & style.


“Ik vind de Bisou Awards een heel mooi initiatief. Ze geven meer erkenning aan de vele content creators. Super bedankt voor deze award en de erkenning die er bij hoort!" ~ Sarah Puttemans


De Bisou Awards, georganiseerd door creative agency Hurae en activation agency CityCubes en ondersteund door de Belgian Association of Marketing, laten zien dat influencers vandaag de dag een onmisbare rol spelen in onze maatschappij. De rode loper van deze eerste editie zette niet alleen de meest impactvolle influencers in de spotlight, maar benadrukte ook dat authenticiteit de kern vormt van online contentcreatie. Voor het eerst werden ook bedrijven beloond voor hun samenwerkingen met influencers. Dat zij de weg naar influencer marketing hebben gevonden is duidelijk: "Bij Coca-Cola geloven we in de kracht van authentieke verhalen. Influencers helpen ons om op een persoonlijke en betekenisvolle manier te connecteren met onze consumenten. Door met de Bisou Awards samen te werken, erkennen we het belang van impactvolle, relevante en echte contentcreatie."


Dit zijn alle winnaars van de Bisou Awards 2024:

Bisous voor influencers



Bisous voor brands



De Bisou Awards zijn een initiatief van Hurae en CityCubes en vieren de top van de Belgische influencerwereld. Met 12 categorieën voor influencers en 4 categorieën voor merken, brengen de Bisou Awards zowel talent als innovatieve marketingcampagnes in de schijnwerpers. De winnaars werden bepaald door zowel een vakjury als het publiek, met een perfecte balans tussen creativiteit en meetbare impact. Oprichters van de Bisou Awards, Hannes Coudenys en Dieter Veulemans: “Mensen durven al eens met hun ogen rollen als ze het woord 'influencer' horen; ze hebben vaak een bepaald beeld in hun hoofd. We hopen dat deze awards laten zien dat influencers hun plek al een hele tijd hebben veroverd. De 600 aanwezigen bereiken samen miljoenen mensen met de positiviteit die deze wereld nodig heeft. En of ze nu vibes, advies of een product promoten, ze hebben impact!” 


De show werd live uitgezonden via Proximus Pickx en bereikte zo een breed publiek dat kon meegenieten van de magie van de avond.

Comments


bottom of page