Zo’n 8.500 fans stuurden hun favoriete content creators in om kans te maken op een beeldje van De Jamies, de Vlaamse online video awards die uitgereikt worden op vrijdag 2 februari 2024 tijdens Filmfestival Oostende. De awardshow lanceert nu het grote stemformulier om de winnaars te kiezen in de 17 categorieën.
De Jamies deelt op 2 februari 2024 voor de vierde keer prijzen uit aan de beste Vlaamse online videomakers van het moment. De organisatie zet daarmee alle digitale creatievelingen in de spotlight die met bakken enthousiasme en inventiviteit video’s maken op TikTok, Instagram, YouTube en Twitch in alle genres en stijlen voor alle soorten kijkers. En de content creators die het meest uitblinken worden door het online publiek en de vakjury van De Jamies verkozen tot de allerbeste makers van het afgelopen jaar op een daverende awardshow tijdens Filmfestival Oostende.
Meer dan 8.500 mensen zonden hun lievelingsmakers van het moment in. Deze inzendingen werden door de organisatie en de jury van De Jamies verzameld en verspreid over 17 categorieën. Iedereen in elke top 10 per categorie maakt kans op een award. De online stemmen en de stemmen van de vakjury tellen voor evenveel mee om de winnaars te bepalen. En die gelukkige makers worden bekendgemaakt op 2 februari 2024 tijdens de exclusieve awardshow in De Grote Post in Oostende.
Meer categorieën, meer talent in de schijnwerpers
Net zoals het internet niet stilstaat, evolueren De Jamies ook constant. Daarom pakt de organisatie dit jaar uit met maar liefst 17 categorieën waarin online video creators in de prijzen kunnen vallen. De klassieke categorieën zoals Vlog, Comedy, Explainer en de Kastiop award voor gamestreaming krijgen deze keer gezelschap van Long video, Short video, Commercial collab, Podcast video, Online reality en de Streamz award voor rising star. Op die manier wil de organisatie nog meer schitterende creatievelingen belonen voor hun werk in het afgelopen jaar.
Bekende digitale koppen zoals Acid, Celine & Michiel, Average Rob, Elodie Gabias, Timon Verbeeck, het duo achter Supercontent en Jonatan Medart mogen opnieuw hun mooiste galakledij uit de kast halen om af te zakken naar Oostende. Ook TikTokfenomenen Luna Cottenier, Chris Lobanzo, Shauna Dewit en Bert De Kock staan te pronken op de lijst van kansmakers.
Bovendien kiest het brede publiek - zonder inmenging van de jury - de prijs voor de Beste video van het jaar. De genomineerde makers zelf stemmen dit jaar zélf op wie van hen de Beste maker van het jaar wordt. De jury buigt zich dan weer volledig over de categorieën Videoskills en Business.
Voor de 13 andere categorieën verkiest het online stempubliek samen met de vakjury de winnaars. Beide groepen hebben 50% inspraak in het stemproces - behalve dus voor de speciale jury -en publieksprijzen.
De vakjury bestaat uit een panel van creatieve experts in het vakveld: social media queen Magnolia Tsogbé, gamespecialist Obi Mundorff, showrunner Jasper Declercq, online hoofdredacteur Frederik El Massri, creative director Wouter Sweron en creative Karen François met creative director Vincent Schroeven als juryvoorzitter.
Stem nu op De Jamies
Nog tot en met vrijdag 29 december 2023 kan iedereen online stemmen op de talentvolle makers in de uiteenlopende categorieën. Stemmen kan op www.dejamies.be.
Mensen die stemmen maken kans op exclusieve zitplaatsen in de Toyota CH-R op het podium tijdens de show.
Kriebelt het om zelf online content te maken? Kom dan naar De Jamies Tutorials in Oostende op donderdag 1 februari 2024 voor business en op vrijdag 2 februari 2024 voor online creators. In de reeks van talks en workshops inspireren en informeren experts over onder meer jongeren bereiken met serieuze zaken, viraal gaan met cultuur, werken met influencers, Gen-Z onderzoek, auteursrecht en een rondetafelgesprek over fake news.
Daarbovenop lanceert DPG Media er een pitchwedstrijd voor opkomende talenten om VTM GO SHORTIES te maken. Tickets kopen voor De Jamies Tutorials kan op www.dejamies.be.
留言