top of page

De Bisou Awards zijn terug en vieren de meest impactvolle influencers!

  • Foto van schrijver: Spotlight News
    Spotlight News
  • 19 jun
  • 3 minuten om te lezen

Op 6 november 2025 zwaaien de majestueuze deuren van het Grand Casino Knokke-Heist opnieuw wijd open voor een avond die je meevoert naar een wereld van fluwelen geheimen, gedurfde silhouetten en theatrale entrees. De Bisou Awards 2025 beloven een glamoureuze avond te worden waarop de invloedrijkste influencers van Vlaanderen hun award mogen ontvangen. Zo wonnen vorig jaar Shauna Dewit, Stien Edlund en Kassaticket een Bisouke.

De Bisou Awards zetten authenticiteit, creativiteit en positieve impact centraal. Of het nu gaat om een authentieke content creator, een inspirerende storyteller of iemand die maatschappelijke thema’s bespreekt: iedereen die een blijvende indruk maakt, verdient een Bisou. Wie zijn de stemmen die ons raken? Welke verhalen laten ons dromen? Welke merken durven te vernieuwen? Nomineren kan nu via www.bisouawards.be tot en met 6 juli.


De Bisou Awards keren terug met een thema dat drama, elegantie en overdaad centraal stelt. A Royal Reawakening viert gedurfde silhouetten, rijke texturen en flamboyante flair. Influencers worden uitgenodigd voor een nacht van royaal escapisme: een samensmelting van 18de-eeuwse salons en moderne rebellie. Verwacht je aan korsetten, zachte ruches, parelversieringen en sculpturale vormen die aan moderne harnassen doen denken.


De Bisou for Influencers bekroont stemmen die verder reiken dan het scherm. Het gaat om creators die een positieve maatschappelijke impact hebben, opinies vormen, aankoopgedrag beïnvloeden en dat doen met zorgvuldig opgebouwde content. Zij die strategisch samenwerken, bewust kiezen en invloed uitoefenen met visie en verantwoordelijkheid, dát zijn de influencers die een Bisou verdienen.

De Bisou for Influencers verwelkomt in deze editie twee nieuwe catgeorieënNature & Sustainability en Industry Achievement. Daarnaast werden ook enkele categorieën van de vorige editie in een nieuw jasje gegoten: Framily and Relationships, Entertainment, Craft & Creativity en Social Impact & Empowerment. 


Voor merken zijn er volledig nieuwe kansen. De Bisou for Brands beloont merken die zelf influencers lijken te worden. Merken die niet alleen communiceren, maar écht verbinden. Die creatieve allianties aangaan met influencers en hun verhaal versterken met verrassende, rake en inspirerende campagnes. De Bisou for Brands viert merken die maatschappelijke impact maken en marketing heruitvinden op een slimme, stijlvolle en betekenisvolle manier.


Vanaf vandaag kan iedereen zijn/haar/hun favoriete influencer nomineren voor de Bisou Awards. Om in aanmerking te komen, moeten de influencers aan een aantal voorwaarden voldoen:

x  De genomineerde heeft minimaal 5.000 volgers

x  De genomineerde is het afgelopen jaar actief geweest*

x  De genomineerde is regelmatig actief op soc. media

x  De genomineerde is Belg of woont in België

x  De genomineerde is 18 jaar of ouder


Een professionele jury en selectiecommissie kiezen per categorie tien genomineerden. De beoordeling gebeurt op basis van zeven criteriastrategie, uitvoering, creativiteit, impact, authenticiteit, synergie en engagement.

De winnaars worden bepaald door een evenwichtige combinatie van jury- en publieksstemmen.  In sommige categorieën beslist uitsluitend de jury of het publiek. Stemmen kan van 25 augustus tot en met 14 september.


Voor de Bisou for Brands beoordeelt een professionele jury elk genomineerd project op basis van vijf zorgvuldig geselecteerde criteria. Elk project krijgt een score van 1 tot 10, waarbij de volgende wegingspercentages gelden:

x  Strategie & Doelstellingen (20%)

x  Creativiteit & Originaliteit (20%)

x  Uitvoering & Platformgebruik (20%)

x  Resultaten & Impact (25%)

x  Relevantie voor de Categorie (15%)


Stemmen op de Bisou for Influencers kan van 25 augustus tot en met 14 september


De open call voor Bisou for Brands loopt vanaf 2 juni tot en met 14 september

Comments


bottom of page